Tijdschriften….

tijdschriften

Ik lees ze al jaren, Flair en Viva toen toen ik jonger was, de Libelle en Margriet waren de laatste jaren mijn troostvoer en rustpunt op de vrijdagavond. Daarnaast laat ik me graag verleiden door de Happinezz, Zin, Noaber en vele andere die het af en toe halen.

Sinds ik alleen woon bleven de Margriet en Libelle voor de nodige rust in mijn hoofd. Toch knaagde er iets, iets wat ik niet geheel kon benoemen, stukjes vond in La Route en Leven in Frankrijk. Toch miste ik de verdieping die zelf niet te vinden was in de Psychologie. Gek ik die zo graag lees vind in veel tijdschriften niet de rust. De rust die mijn wezen schijnbaar nodig hebben in de drukte van werk en de hectiek van de wereld en het nieuws overal.

Tijdens een van mijn zaterdagen, ja die zijn nog steeds van mij :-), bezocht ik een boekwinkel en liep langs de tijdschriften al twijfelend wat neem ik mee, als mijn oog valt op het nieuwe tijdschrift OMG https://omgmagazine.nl/ ik nam. het mee zonder verwachting maar dit tijdschrift gaf me de rust die ik nodig had om na te denken. Om mijn hersens aan het werk te zetten, de geest te verruimen. De interviews en gesprekken die in dit tijdschrift, eigenlijk is het meer een glossy op hoog niveau geschreven met o.a. goede interviews. Ik zou het omschrijven als religie x filosofie Het is een waar cadeautje aan mezelf de OMG.

Ik hoor je denken…..

Zelf ben ik niet opgevoed met welke religie dan ook. Wel bezocht ik veel kerken woonde missen bij, zag en voelde de kerk. De beste herinnering heb ik aan de nachtmis, ik was een jaar of 17 denk ik…Nog als ik verdrietig ben of het niet weet, de antwoorden niet komen zoek ik wel eens een kerk op om de stilte die als een deken om je heen valt en niemand die je stoort. Naast kerken bezocht ik zowel en Nederland, België als Frankrijk kloosters waar mooie gesprekken ontstonden met broeders en nonnen. Dus past OMG wel bij me.

Het vierde nummer net gekocht en ik laat me weer verrassen door de mooiheid van de omslag. In 2022 neem ik een abonnement heb ik me voorgenomen zelden dat ik dat doe :-).

Liefs E.

Ps ik lees dus papieren tijdschriften/glossy’s.

De vragen…

In een van mijn favoriete tijdschriften kom ik ze tegen. De oh zo simpel lijkende vragen beantwoord in één zin. Nou dat is voor mij een ding want ik diep graag iets uit 🙂 ook voor mezelf. Dat maakt schrijven zo leuk en fijn.

Met wie zou je willen ontbijten:

Marthe Keller uit de serie uit mijn jeugd : Jonkvrouw van Avignon. http://www.televisieseries.com/J/jonkvrouwvanavingnon.html

We spreken dan af bij:

Hotel Adlon in Berlijn…omdat dit het hotel is wat ik zelf graag van binnen wil zien en Marthe uit Duitsland komt.

Als ik tijd heb om te lezen wordt het:  Goede dochter van Karen Slaughter. deze staat al een tijd op mijn lijst echter de rust om te lezen is er nog niet echt.

Is er tijd voor een film of serie dan kijk ik:

Reign,  Shannara, Outlander, The sound of Music of Les uns et les autres . Divers?  ja met allen iets unieks in alles.

‘s Avonds heb een restaurantreservering :

Bij landgoed Vanenburg op de Veluwe. Mooie locatie fijne omgeving en heerlijke keuken. Ik laat me verassen door wat de chef kookt 🙂

Tegenover mij aan tafel zit:

De stoel is leeg. Niemand? Ik weet het niet, durf ik, kan ik, ik wil wel maar is het echt..is het meer dan alleen dat…of is het voor even…de stoel blijft deze keer leeg. Ik eet graag alleen in een restaurant, alleen met gedachten en fijne kleine momenten die alleen maar beleeft als je alleen bent.

Leuke vragen die je inderdaad kunt uitbouwen met van alles en nog wat. Leuk maar geen vragen…denk eens aan een kletspot…zo leuk 🙂  https://www.kletspot.nl/

Voor vandaag is het weer leuk 🙂 ..ik ga even tv kijken 🙂

Liefs E.